søndag 22. juli 2012

Silkemaling

Mormoren min var veldig glad i håndarbeid. Vi hadde alltid noen prosjekter på gang. Hun lærte meg ulike teknikker for kull, akvarellmaling og oljemaling, hun lærte meg å strikke og sy, husker spesielt at vi sydde dukkeklær av noen gamle gardiner jeg likte så godt. Mye av interessen min for håndarbeid er nok på grunn av henne. Derfor var det litt ekstra hyggelig da tante fant noe tøy- og silkemaling etter henne som hadde stått på loftet. Jeg har aldri malt på silke før så tenkte at det måtte jo selvfølgelig testes ut. Jeg benyttet sjansen da søskenbarna mine var på besøk. Resultatet ble ganske spennende og jeg trur de syns det var morro.









 


Noen tips til hva de kan brukes til? Dette er bare mindre biter, det er jo selvfølgelig en mulighet å ramme dem inn. Har et større stykke silke jeg tenkte kanskje ha som sjal eller skjerf, hvis ikke noen har et spennende forslag :)

Ingen kommentarer: